woensdag 28 oktober 2015

Slofjes haken


De schaapjes laten de wol heerlijk groeien

Minions on the move
Inmiddels is het weer tijd voor wat warmte nu het weer buiten weer guur wordt. De blaadjes verkleuren en laten de takken los.


Afgelopen herfstvakantie heb ik samen met de kinderen van de herfst genoten op Terschelling. Heerlijk gefietst met de kinderen en van de prachtige herfst genoten.

Oh, wat hadden wij een geluk met het mooie herfst zonnetje. Zie de schaapjes lekker grazen in de het herfst zonnetje.








Ook heb ik een workshop slofjes haken met de schaapherders steek gevolgd bij Tante Lies. De leukste en gezelligste wolwinkel van het noorden.

Het was en ontzettend leerzame avond. Leuk om weer een nieuwe steek te leren en om te leren haken op je gevoel. Zonder patroon een slofje haken.
Met dit als resultaat. 

Het was eigenlijk de bedoeling om ze voor mijn moeder te maken maar ze vielen toch kleiner uit. Aangezien mijn dochter ze graag wilde ga ik nog een paar grotere voor mijn moeder maken.

Dit filmpje van de steek vond ik op Youtube en is van Garnstudio.




Mijn kleine ventje wilde ook graag slofjes maar om eerlijk te zijn vond ik het haken met de schaapherder steek best lastig. Ik ben dan maar op zoek gegaan naar een iets makkelijker patroontje. Het patroon is in het Engels maar simpel te volgen.




Twee kindjes weer heerlijk warme voetjes en natuurlijk blij met de slofjes door mama gemaakt.







Wij wensen jullie een heerlijke warme en mooie herfst toe. 
Mijn eigen schaapjes

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...