vrijdag 30 maart 2012

Bloemen, bloemen en bloemen

Het is voorjaar!

Deze week heb ik wat bloemen gemaakt. Eindelijk een passende bloem voor mijn babymutsje gevonden.

Gister ging ik boodschappen doen met de kinderen. Voor een volgend zelf maak project wou ik simpele shirts zoeken. Gevonden bij de Zeeman.

's Avonds op de bank was ik bloemetjes aan het haken.
Ineens dacht ik aan het tasje van de zeeman en een bloem. Geel en blauw zijn fijne lentekleuren.
Een tijd geleden zag ik een manier om van tasjes "garen" te maken. Dat wou ik steeds nog een keer gaan doen maar het kwam er niet van. Het was al laat maar als ik een idee heb dan moet ik het ook maar doen anders kan ik gewoon niet slapen. En zo zat ik om 12 uur een bloem te haken van een zeeman tasje.

Zie het resultaat: 





















Vanavond nog een bloem erbij gemaakt. Deze ga ik aan het net van de trampoline vast maken. Lekker weerbestendig en vrolijk.





Voor al deze bloemen maakte ik gebruik van het patroontje van Annemarie's haakblog.

*02-04-2012

Dit filmpje kwam ik later nog tegen. Met duidelijke uitleg over hoe ik het garen heb gemaakt.







2 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk zeg! Ook die van die Zeeman-tasjes. Was dat niet heel erg lastig haken? Hoe dan ook, het resultaat is super.
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annemarie,
      Dank je wel. Het was wel even wennen om zo te haken. Het maakt ook geluid haha. Ik heb haaknaald 10 gebruikt. Dat ging prima.

      Groetjes Wilma

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...