zondag 26 augustus 2012

Wantjes voor mijn dochter



Omdat ik inmiddels aardig in de wintersfeer begin te haken wil ik toch een blogje maken over de wantjes die ik vorig jaar voor mijn dochter heb gemaakt. Erg makkelijk om te maken. 
Vorig jaar had ik nog geen ervaring met het bepalen van de stekenverhouding en mijn wantjes vielen daarom veel te klein uit.
Voor het maken van de boord moet je haken in de achterlussen van de lossenketting. Dat heb ik bij het maken van dit patroon geleerd. Hoe je dat moet doen staat in dit blogbericht



Ik heb toen het patroon met de middelste maat gemaakt. Die viel goed uit. 












Ze heeft ze de hele winter gedragen.
Ze stonden erg leuk bij haar jas.


Dit jaar wil ik weer heerlijke wantjes voor mijn kinderen gaan maken.











Het patroon vond ik hier.




2 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen,
    Wat een mooie wanten. Ik zoek een patroon in het Nederlands voor mijn zoontje van 1 en voor mij zelf. Ik kan er toch echt geen èèn vinden waarbij het met haaknaald 3 is gehaakt. Heb jii tips?
    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...