dinsdag 22 mei 2012

#bloemenswap

Als ik me opgeef voor een swap dan ben ik zo enthousiast. Wat zal ik maken voor mijn swapmaatje? Ontzettend veel ideeën komen in mijn gedachten voorbij. Deze keer had ik iemand die duidelijke wensen had. Voorkeur voor kleur en wensen. Dat vond ik wel fijn omdat ik dan echt iets gericht kon maken. 

Omdat ik dan zo druk bezig ben met het maken en verzinnen vergeet ik altijd dat er ook iemand is die iets voor mij maakt. Als er dan een envelop op de mat valt realiseer ik me echt dat er ook iets voor mij is. 

Afgelopen zondag was het weer zo ver. De #bloemenswap mocht uitgepakt worden. Ik ben weer ontzettend verwend met mooie creaties. Gemaakt het technieken die ik zelf niet gebruik. Gewoon jammer dat het nu te warm voor een sjaal is. Ik vind het ontzettend mooi garen. Het opschrijfboekje is inmiddels in gebruik genomen. De bloem van vilt vind ik ook echt mooi. Bedankt Mirjam. 




Dit was de tweede keer dat Mirjam iets voor mij maakte. Dit maakte ze de vorige keer voor mij. Een kussensloop. Mijn dochter is er helemaal blij mee. Regelmatig gebruikt ze het kussen als knuffel in bed. Een tasje voor mijn dochter die nog bijna dagelijks wordt gebruikt! En nog een klein tasje voor mij. Daar heb ik nu mijn naaigerei in. 



Dit is wat ik maakte voor Tessa. Ze wou graag iets voor in haar huis als ze gaat samenwonen met de kleuren  paars, roze, grijs en zwart. Daar heb ik me dan ook netjes aan gehouden inclusief het thema bloemen. 

Ik wou granny's gaan maken maar gek genoeg had ik dat nog niet echt gedaan. Voor deze granny's van het kussen maakte ik eerder maar 5 andere granny's. Uiteindelijk ging er veel tijd in zitten omdat ik het bloemen patroon best lastig vond. De patroontjes heb ik uit 200 crochet blocks van Jan Eaton







Het kussen heeft een afmeting van 40x40 cm. Voor de hoes gebruikte ik een roze t-shirt die ik niet meer gebruik en een paarse broek die ik eens kreeg maar mij te groot was. Ik ben ontzettend blij dat Antje mij heeft geholpen. Ik kon zelf niet goed verzinnen hoe ik het aan moest pakken. 
Ik knipte de broekspijpen af en gebruikte de onderkant als boord. Noem het lui, ik vond het handig omdat ik helemaal niet goed ben met de naaimachine. Daarbij zorgde ik dat de beiden pijpen 10 cm overlap hadden. Toen ik dat eenmaal voor elkaar had was het ook zomaar voor elkaar en had ik een mooi overtrek in handen. De granny's heb ik er met de hand op genaaid. 
Om het sloop mooi gesloten te houden gebruikte ik een stukje klittenband. Om de achterkant ook wat op te vrolijken knipte ik bloemen van flock folie maar op een of andere manier wilden ze niet hechten (op een paar na). Nog een gehaakt bloemetje om het geheel dan wat af te maken. 



Omdat ik een kussensloop alleen zo kaal vond heb ik er nog een slinger bij gemaakt. 
Het patroontje kreeg ik via een vriendin. Heel simpel en makkelijk!





Deze maakte ik ook voor Gea. Omdat ik zelf geen foto heb gemaakt neem ik even de foto die ze zelf gemaakt heeft. 



Een overzicht van alles wat voor deze swap is gemaakt zie je hier. Er is ontzettend veel variatie in het thema en alles stuk voor stuk heel mooi en creatief! 

4 opmerkingen:

  1. Wordt steeds weer blij als ik naar het kussen kijk, hij is zo leuk geworden! Ik ben er echt ontzettend blij mee! En sorry dat ik zulke wensen had..

    Groetjes Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook de bedoeling. En ik vond je wensen heel fijn. Kon ik gelijk gericht aan de slag zonder 1000 ideeën in mijn hoofd langs te gaan. Nu heb je ook iets waar je wat aan hebt!

      Veel plezier ermee!

      Verwijderen
  2. Leuk om voor elkaar dingen te kunnen maken.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie dingen allemaal. En ik had eigenlijk een wat betere foto moeten maken, zie ik nu.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...